פורסם על ידי: mashkalta | 15/05/2011

שיעבוד דירה שאינה בבעלות

כל טופס הטיולים המורכב של הבנק מתחיל כאשר הנכס עדיין אינו רשום על שם הלווה, וכך הם פני הדברים ברוב המקרים; או שהנכס בהליך רכישה ועדיין שייך למוכר, והרוכש אינו יכול לשעבד נכס שאינו שלו. או כאשר הנכס בבעלות מינהל מקרעי ישראל, ורישום הנכס מופיע במינהל או בחברה שהוסמכה לכך ע"י המינהל (חברה משכנת).

במקרים אלו הבטוחה היחידה שהבנק יוכל לקבל לידיו היא; התחייבות לרישום שטר המשכנתא כאשר יתבצע רישום הנכס על שם הלווה בלשכת רשם המקרקעין (טאבו). על ההתחייבות יחתמו כדלקמן;

אם הנכס רשום על שמו במינהל – יגיש הלווה בקשה למינהל במחוז בו מתנהל רישומי הנכס שלו, שימציאו לו התחייבות לרישום משכנתא, ועל ההתחייבות להופיע באישור זכויות עדכני שינפיק לאחמ"כ..

אם הנכס רשום על שמו בחברה משכנת – תחתום החברה בפני עורך דינה על כתב ההתחייבות (או ימציאו כתב התחייבות בנוסח שלהם עפ"י בקשה לקבלת התחייבות מהבנק, ובמקרה זה על הנוסח להיות מקובל על הלשכה המשפטית של הבנק למשכנתאות). על ההתחייבות להופיע באישור זכויות עדכני שינפיק לאחמ"כ.

אם הלווה בהליך רכישת דירה הרשומה בין בטאבו ובין במינהל בכך דרך שהיא – יחתמו המוכרים בפני עו"ד על כתב התחייבות לרישום משכנתא, כאשר יסתיים הליך העברת הבעלות לידי הרוכש.

אם הנכס רשום בטאבו, יש לרשום עפ"י כתב התחייבות זה, 'הערת אזהרה' על הערת האזהרה שנרשמה כבר ע"ש הרוכש.

 

משקלתא – ייעוץ משכנתאות בע"מ
טל. 1599-500-220, פקס. 02-5004527
info@mashkalta.com
www.mashkalta.com


כתיבת תגובה

קטגוריות